۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۱

تب فوتبال بالا می رود؛

آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال اروپا/ برنامه ۶ دیدار شب نخست

آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال اروپا/ برنامه ۶ دیدار شب نخست

فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه شنبه شب ۲۷ شهریور با انجام ۶ دیدار آغاز خواهد شد تا تیم های اروپایی برای کسب عنوان قهرمانی با هم به رقابت بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال اروپا از سه شنبه شب ۲۷ شهریور و با انجام ۶ بازی آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها تیم‌های رئال مادرید، بایرن مونیخ و یوونتوس رو در روی حریفان خود قرار می‌گیرند.

این فصل لیگ قهرمانان اروپا با شکلی کاملاً متفاوت از هر آنچه تاکنون دیده‌ایم آغاز خواهد شد. در فرمت جدید با عنوان «یک لیگ بزرگ» رئال مادرید، قهرمان ۱۵ دوره، به دنبال افزودن یک قهرمانی دیگر به تاریخ پرافتخار خود است، اما این بار چالشی متفاوت پیش رو دارد.

تغییرات کلیدی شامل افزایش تعداد تیم‌ها از ۳۲ به ۳۶ و افزایش مسابقات از ۱۲۵ به ۱۸۹ بازی است. تیم‌ها به جای ۶ مسابقه در مرحله ابتدایی، هر کدام ۸ بازی خواهند داشت.

در نسخه قبلی لیگ قهرمانان، ۳۲ تیم در ۸ گروه چهار تیمی تقسیم می‌شدند، اما در سیستم جدید، همه ۳۶ تیم در یک جدول لیگ واحد قرار دارند. هر تیم ۸ مسابقه (۴ مسابقه خانگی و ۴ مسابقه خارج از خانه) مقابل تیم‌های مختلف انجام می‌دهد. برترین ۸ تیم مستقیماً به مرحله حذفی صعود می‌کنند و تیم‌های رتبه‌های نهم تا بیست و چهارم در پلی‌آف برای ورود به مرحله ۱۶ تیمی نهایی رقابت می‌کنند. سایر تیم‌ها نیز از اروپا حذف می‌شوند و فرصتی برای حضور در لیگ اروپا ندارند.

آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال اروپا/ برنامه ۶ دیدار شب نخست

پنج نکته جالب در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا

  1. کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن به رئال مادرید منتقل شده و حالا در تیمی حضور دارد که ۱۵ بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است. او در کنار بازیکنانی چون جود بلینگهام، وینیسیوس جونیور و لوکا مودریچ بازی خواهد کرد.
  2. لیورپول تحت هدایت مربی جدید خود، آرن اسلات، پس از یک فصل در لیگ اروپا، دوباره به لیگ قهرمانان بازگشته است. این تیم امیدوار است بتواند به موفقیت‌هایی مشابه دوران یورگن کلوپ دست یابد.
  3. بایر لورکوزن پس از قهرمانی بدون شکست در بوندسلیگا به لیگ قهرمانان راه یافته است. ژابی آلونسو، که اولین فصل مربیگری خود را سپری کرده، حالا فرصت دارد توانایی‌های تاکتیکی خود را در برابر تیم‌های بزرگ اروپایی به نمایش بگذارد.
  4. استون ویلا، که در سال ۱۹۸۲ قهرمان اروپا شده بود، پس از سال‌ها دوباره به این رقابت‌ها بازگشته است. همچنین تیم‌هایی مانند خیرونا از اسپانیا و برست از فرانسه برای اولین بار در لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت.
  5. بازیکنانی که باید زیر نظر گرفت بازیکنانی مانند جولیان آلوارز (اتلتیکو مادرید)، ویکتور گیوکرش (اسپورتینگ لیسبون) و آنخل گومز (لیل) از جمله بازیکنانی هستند که در این فصل از لیگ قهرمانان به عنوان ستارگان آینده مطرح می‌شوند.

برنامه دیدارهای هفته اول مرحله گروهی به شرح زیر است:

سه‌شنبه، ۲۷ شهریور

یوونتوس - پی‌اس‌وی آیندهوون، ساعت ۲۰:۱۵
یانگ بویز - آستون ویلا، ساعت ۲۰:۱۵
آث میلان - لیورپول، ساعت ۲۲:۳۰
بایرن مونیخ - دینامو زاگرب، ساعت ۲۲:۳۰
رئال مادرید - اشتوتگارت، ساعت ۲۲:۳۰
اسپورتینگ لیسبون - لیل، ساعت ۲۲:۳۰

چهارشنبه، ۲۸ شهریور

بولونیا - شاختار دونتسک، ساعت ۲۰:۱۵
اسپارتا پراگ - رد بول سالزبورگ، ساعت ۲۰:۱۵
سلتیک - اسلوان براتیسلاوا، ساعت ۲۲:۳۰
منچستر سیتی - اینترمیلان، ساعت ۲۲:۳۰
پاری سن ژرمن - خیرونا، ساعت ۲۲:۳۰

پنج‌شنبه، ۲۹ شهریور

ستاره سرخ بلگراد - بنفیکا، ساعت ۲۰:۱۵
فاینورد - بایر لورکوزن، ساعت ۲۰:۱۵
آتالانتا - آرسنال، ساعت ۲۲:۳۰
اتلتیکو مادرید - آر بی لایپزیگ، ساعت ۲۲:۳۰
برست - اشتورم گراتس، ساعت ۲۲:۳۰
موناکو - بارسلونا، ساعت ۲۲:۳۰

کد خبر 6227562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha